template

::Mazuin Nak Cakap::

Don't waste your time because

Untuk menyayangi memerlukan hati yang ikhlas dan suci (^..^)

Saturday, September 29, 2012

13 Zulkaedah 1433 H

Assalamualaikum.
Happy Saturday. 13 Zulkaedah 1433 H.

Tajuk hari ini - Sangat bergantung dengan keluarga.

Ok. Alkisahnya aku ni sebenarnya seorang anak. Memanglah seorang anak, takkan seorang mak pulak kan. (kahwin pun belum lagi.. haha)

Pernah tak korang rasa dalam dilema, serabut kepala otakkk??? Nanti! Jangan jawab lagi, ayat aku tak habis lagi. Dilema, serabut korang rasa tu hanyalah disebabkan.. disebabkan.. disebabkan.. korang tak dapat nak buat keputusan. Even keputusan untuk masalah yang ringan. 

Kalau korang tak pernah mengalaminya, FUH! memang aku bagi tabik spring la dekat korang. Korang memang layak jadi 'Decision Maker'. Gampang saja.

Kalau tanya dekat aku... confirmmmmmmmmm la aku selalu je susah nak buat keputusan. (tapi xdelah setiap masa ok.) Huh! takkk tauuu la kenapa aku ni macam ni. Selalu kalau nak buat apa-apa keputusan mesti refer dekat Mama dan Abah. Mesti! Mesti! Mesti! ...... sebab bagi aku pendapat mereka sangat la penting dan kadang-kadang Mak Bapak kita ni diorang ada gerak hati. Diorang dapat rasa apa yang akan kita buat tu baik atau sebaliknya. That why la aku sangat sangat suka tanya diorang. Even kalau aku nak pergi mana-mana (trip or mana-mana jelah) aku bagitahu mereka dan mintak izin dan pendapat mereka. Baru BERKAT kan kan kan?!

Kalau orang nak cakap 
"Eleh, anak manjaaaa, benda simple macam ni pun takleh decide sendiri, nak kena tanya parents dulu?"
Takpe, Aiman tak kisah! Dah memang kita anak mak ayah kita kan kan kan. I proud of it! =]
Lagipun, aku tak kahwin lagi. Dengan Mama dan Abah lah nak manja manja kan kan. (kalau dah kahwin aku manja dengan Imam aku la kannnnnn... Hahaha gedikkk!)

Tettttttttt........... Telah masuk waktu solat fardhu Asar bagi Kuala Lumpur dan kawasan yang sama waktu dengannya. (Berenti kejap, jawab azan.) 

Ehh, dah Asar la. Aku nak solat. Nak balik Bangi pulak nih. Karang lambat, Maghrib baru sampai rumah. (anak dara kena sampai rumah before Maghrib... hehe)

~Awenazri

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...