template

::Mazuin Nak Cakap::

Don't waste your time because

Untuk menyayangi memerlukan hati yang ikhlas dan suci (^..^)

Friday, October 29, 2010

akhirnya...,

fuh, LEGA..itulah ungkapan terbaek buat mse ni...

tanggal 26 Oktober lps, 9pm berlangsunglah MALAM SENI KINABALU bg fasa pertama slps ditunda bbrpe kali. mlm ni semua kelab & persatuan seni kt kolej ni perlu buat performance. siap ade judges lagi tu. sume warga kolej dialu-alukan tuk trun ke dewan mkn menyaksikan kami semua bdk-bdk seni. huhuhuhu

aku dari petang lg dah mula CUAK. haishh perasaan ni mmg dh xbleh nk elak lagi dh. kali ni aku jd pengarah tuk kelab drama kolej. besar tanggungjawab ni sbenarnye. aku terima seadanye dan sebagai mengutip pengalaman-pengalaman berharga sepanjang bergelar mahasiswi UM ni. untuk mlm kesenian ni, aku jadi pengarah tuk sebuah drama@lakonan bertajuk 'SEHENING TAKBIR'.

mengisahkan sebuah keluarga miskin yang tinggal di peruk desa. si ibu mengandung (zee), si ayah penoreh & nelayan (yusof), si anak lelaki1 yg baik (izwan), si anak perempuan yg mengada-ngada (intan), si anak lelaki2 yg biadap (azri), k.nor si tukang jahit (syafiqah), abg mail org kampung (aqmal) dan ah chong tauke cina (loke). xlupa juga kpd pembantu-pembantu yg memberi bantuan ketika lakonan berlangsung: ery (musicman), lisa & emmi (lightingwomen), ieda (sm).

haha..mmg kalut gile aku kat belakang pentas menguruskan pelakon-pelakon untuk setiap babak dan juga menguruskan prop-prop yg ternyata kurang mencukupi. pengalaman berharga bila aku melatih dan menguruskan mereka tanpa bantuan dari jurulatih atau org yg lebih berpengalaman. walaupun kami tak menang hamper pd malam tu, xpe sbb mlm tu menjadi platform untuk kami terus melangkah ke hadapan.

so, skrg focus aku adalah tuk STUDY!! exam final dah hampir dah ni...huhuhu cuak balik bila ingt pasal exam. sem ni mesti lebih baek dari dua sem sblum ni. MESTI!!
okehhh, pack barang tuk balik umah petang ni dah siap. tunggu masa je tuk berangkat pulang. hehehe huhuhu padahal aku baru je blik 2 minggu lepas. hahhaha

lalaawen...,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...