template

::Mazuin Nak Cakap::

Don't waste your time because

Untuk menyayangi memerlukan hati yang ikhlas dan suci (^..^)

Sunday, January 9, 2011

busy!

tahun baru 2011.

fuh, tahun ni bermula dengan kesibukan yang teramat!!
ape tak nye.. sibuk dengan latihan pagi petang siang malam
untuk teater KARMA LATIFAH.
hanya tinggal beberapa hari saja lagi sebelum hari pertandingan..
ya ALLAH, cuaknye. nervousnye.
nasib baik la sekarang ni awal-awal sem,
takde la busy sangat dengan lecture, assingment n projek!

dalam pada hanya tinggal beberapa hari saja ni lah,
dugaan, cabaran, rintangan
semua datang menjengah!!
itulah inilah...
kali ni diriku tidak lagi menjadi SM (stage manager)
sebaliknya
aku jadi PELAKON!!
hahahahha...
aku jadi budak cacat! SAFIAH

huh! mula-mula aku dapat watak ni,
aku ade rasa tak puas hati jugak la..sebab???
emm.. sebabnya, yelah dalam cerita ni semua pelakon cantik-cantik.
berkebaya. cam perempuan-perempuan dulu kala,
zaman 70's... mekap pun cantik!
aku??!
seorang budak cacat!!
tapi lepas tu,
aku terpikir... mesti ade sebabnye aku dapat watak ni!
macam yang selalu aku dengar ( contoh: dalam PILIH KASIH )
'bila kita berada d atas pentas, kita bukan nak nampak lawa, cantik.
tapi kita nak sampaikan ape yang watak kita perlu sampaikan.
dan tidak semua orang boleh bawa watak yang kita lakukan.
jadi, dari situ la aku bersemangat untuk membawa watak SAFIAH ni.

siapa cakap senang watak ni?
bukan senang nak keluarkan air mata tanpa sebab yang munasabah!
bukan senang nak bercakap seperti orang cacat!
bukan senang nak berjalan seperti seorang budak cacat yang tidak faham bahasa orang dewasa!
tapi ape pun, bila usaha dilakukan.
komitmen diberikan.
ape saja mampu untuk kita capai!!



ape aku harapkan, pada 13 januari nanti, aku dan kawan-kawan teater KARMA LATIFAH ni
akan melakukan yang terbaik!! harapan agar ade la d antara kami yang tercalon untuk top5 watak-watak nanti...insyaAllah, moga dpermudahkan urusan kami. aminn

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...